DE LA VILLE DE PARIS.
355
[iB7i]
xxv mil livres tournois par an, nous vous faisons bailler davantaige, affin qu'il n'y ayt aucune faulte ny retardement au payement des arreraiges de la rente qui en sera par vous vendue.
"Donné au bois de Malleherbes (1>, le- x' jour d'Aoust 1571.15
Signé: tt CHARLES ». Et au dessoubz : "Pinart».
CCCCLXVI [CLIII]. — [Convocation pour l'assemblée du lendemain.]
io août 1571. (A, fol. 200 r°; B, fol. 110 r°.)
"Monsieur le President, plaise vous trouver de­main, à une attendant deux heures de rellevée, en l'Hostel de la Ville, affin d'entendre la responce faicte sur l'eslection des trois bourgeois de chacun quartier, que le Roy a cy devant mandé estre esleuz en chacun quartier; pour raison de quoy auroit esté envoyé vers Sa Majesté, qui auroit declaré son inten­tion, que aussy pour raison de soixante dixinillivres qu'il fault trouver par emprunct sur et tant moings des trois cens mil livres, que Sad. Majesté demande
promptement, par faulte que la levée des cotisations ne se peult faire si tost.
"Faict au Bureau de l'Hostel de la Ville, le dixiesme jour d'Aoust mil vc lxxi.
"Les Prevost, des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, tous vostres.u
Pareilz mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à messieurs les autres Conseillers, chacun pour son regard (2).
CCCCLXVII [CLIV]. — [Assemblée au sujet des] 111e mil livres.
i 1 août 1571. (A, fol. 200 v°; B, fol. 110 v°.)
Du sabmedy, unzeiesme jour d'Aoust mil vc soi­xante et unze.
En assemblée le jour d'huy faicte, au Bureau de la Ville de Paris, de messieurs les Prevost des Mar­chans, Eschevins et Conseillers de ladicte Ville, affin d'entendre la responce faicte sur l'eslection des trois bourgeois de chacun quartier, que le Roy a cy de­vant mandé estre esleuz en chacun quartier, pour raison de quoy auroict esté envoyé vers Sa Majesté, qui auroit declaré son intention, que aussi pour raison des soixante dix mil livres qu'il fault trouver par emprunct sur et tant moings des trois cens mil livres que Sadicte Majesté demande promptement, par faulte que la levée des cottisalions ne se peult faire si tost; sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans;
Poulin, Dauvergne, de Cressé, Eschevins;
Perrot, Guyot, Lelièvre, Crocquet, de Palluau, de Chomedey, Huault, de Brageloigne, Aubery, Conseillers.
Sur quoy, la matiere mise en deliberation et lec­ture faicte de certaine declaration du Roy du sixesme jour du present mois'3', a esté conclud, advisé et deliberé que, en obeissant à la voluncté du Roy, que mesd. sieurs les Prevost des Marchans el Eschevins eslizent et envoyent à Sa Majesté les noms des trois notables bourgeois, mentionnez et pour l'effect contenu esdictes lettres. Et à ceste fin, pran-dront mesdietz sieurs la nomination qui leur sera faicte par les Quarteniers de ladicte Ville, ausquelz sera pour ce expedié mandement.
susdits à Claude Marcel, Pierre Poulin, François Dauvergne, Simon Bouquet et Simon de Cressé, représentant la ville de Paris, moyennant le prix de 3oo,ooo livres, une rente annuelle de 25,ooo livres, à prendre chaque année en quatre termes sur le Receveur du droit d'entrée des épiceries et drogueries en la ville de Marseille, "nagueres par Sa Majesté, estant en son Conseil privé, affermée à Ludovic d'Adjaceto, pour la somme de trente deux mil livres tournois par chacun an...-. Ce contrat fut ratifié par lettres données à Blois, le 7 septembre suivant, et le tout fut enregistré au Parlement de Paris le 3 décembre suivant, à la Chambre des Comptes le 4 janvier, et à la Cour des Aides le i5 février 1572. {Archive» nat., H 2i53.) La souscription resta longtemps ouverte, mais le Roi 11e fut pas obligé d'attendre qu'elle fût close pour avoir les 3oo,ooo livres. Cette somme lui fut avancée intégralement par Horace Ruccellaï, de Florence, et l'on verra pius loin que certains arrangements intervinrent entre la Ville ct co personnage pour son rem­boursement au fur et à mesure des souscriptions et pour le payement des intérêts de son argent. (Actes du 21 septembre et du io octobre suivants, n°' CCCCXCI et DVllI.)
(" Malesherbes, chef-lieu de canton, arrondissement de Pithiviers (Loiret).
(2) Ces trois lignes ne se trouvent que dans B.
W Voir ci-dessus, n° CCCCLX1V, p. 354.
45.